-Абсолютный синхрон-Гроусс -Хумм-51
-Абсолютный синхрон-Гроусс -Хумм-21
-Абсолютный синхрон-Гроусс -Хумм-03
-Абсолютный синхрон-Гроусс -Хумм-29
-Абсолютный синхрон-Гроусс -Хумм-31
-Абсолютный синхрон-Гроусс -Хумм-07
-Абсолютный синхрон-Гроусс -Хумм-01
-Абсолютный синхрон-Гроусс -Хумм-05
-Абсолютный синхрон-Гроусс -Хумм-06
-Абсолютный синхрон-Гроусс -Хумм-50
-Абсолютный синхрон-Гроусс -Хумм-04
-Абсолютный синхрон-Гроусс -Хумм-02
-Абсолютный синхрон-Гроусс -Хумм-19

Константин Гроусс , Миша Хумм ."Абсолютный синхрон"
Скульптура, перформанс, видео, 

Выставка "Горизонталь", 6 Московская Биеннале современного искусства, Арт-усадьба "Гуслица", 2015

 

Konstantin Grouss, Misha Humm, Absolute synchronous

sculpture, performance, video, Horizontal project, 6 Moscow biennale of contemporary art, Guslitsa art project, 2015

 

Константин Гроусс, Миша Хумм
"Абсолютный синхрон"

Скульптура, перформанс, видео. 

Выставка "Горизонталь", 6 Московская Биеннале современного искусства,

Арт-усадьба "Гуслица", 2015

 

Эта работа исполнена в металле, но основана на базовых принципах, используемых при построении хореографии.

 

Сложная конструкция предполагает одновременное существование в разном времени - Короткое - перформеры, средне-циклическое - видео и бесконечно-длинное - металлическая скульптура.

 

Проекции фигур, танцующих на гребне крыши, сохраняют неизменную форму, находясь в постоянном движении. Ветер заставляет металлические фигуры, застывшие проекции перформеров, поворачиваться вокруг вертикальной оси синхронно. В  обычной жизни авторов проекта такое практически исключено в силу различия в технике движения. Форма металлических проекций, реагирующих на  изменение ветра над крышей Творческой усадьбы "Гуслица", подчеркивает различие. Поток воздуха направляет их, заставляя двигаться в унисон, в то время как живое движение в течение перформанса находится вне этой зависимости и не поддается абсолютной синхронизации.

  

Konstantin Grouss, Misha Humm
"Absolute synchronous"

sculpture, performance, video,

Horizontal project, 6 Moscow biennale of contemporary art,

Guslitsa art project, 2015

 

This work is executed in metal, but based on the principles used in the construction of choreography.

 

Sophisticated structure of it involves in the simultaneous existence in different time - Short - performers, mid-cycle - video and infinitely long - metal sculpture.

Projections of figures dancing on the crest of the roof remains unchanged form while been are in constant motion. Wind makes metal pieces, frozen mirror of the performers themselves, rotate around the vertical axis simultaneously that in ordinary life the authors of the project is almost impossible. The work is a reflection of them. Form of metal figures emphasizes differences in the way of movement. Figures react to the changes of the wind over the Art factory Guslitsa’s roof and airflow directs them against the wind, while the natural movement of the performers is out of this relationship and cannot be absolutely synchronized.

 

The work was created in collaboration with Misha Humm for the exhibition "Horizontal" (curators Plohotsky Michael and Anna Tretyakov) within 6 Moscow Biennale of Contemporary Art, in September 2015.

 

 

Пожалуйста, рекомендуйте сайт друзьям и посетите мою страницу на Фейсбук /

Please, recommend the site to your friends and visit my page on Facebook

© 2003 by Konstantin Grouss 

all rights reserved.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now